Gert Jan Segers (ChristenUnie) op tournee in Drenthe

tjemaandag 23 mei 2016 11:21

Afgelopen vrijdag bracht de politiek leider van de ChristenUnie, Gert Jan Segers een bezoek aan de provincie Drenthe. Hij bezocht ondermeer zorgboerderij De Broeklander in Meppel en sprak uitvoerig met initiatiefnemers Aline Gortemaker en Peter van der Kooij. Zij ervaringen belemmeringen in de regelgeving, waardoor hun werk niet optimaal tot zijn recht komt.

Segers is bezig met een kennismakingsronde door Nederland. Hij heeft ontmoetingen met inwoners over urgente onderwerpen en legt contacten met lokale politici van zijn partij. Hiermee zet hij zijn betrokkenheid met de provincies kracht bij en ervaart hoe politici van zijn partij de landelijke politiek ervaren. In Meppel werd Segers ingewijd in de werkzaamheden van geitenhouderij en zorgboerderij De Broeklander. Gortemaker en van der Kooij uitten, in aanwezigheid van de Meppeler wethouder Gert Stam en fractievoorzitter Bert Kunnen, hun zorg over de belemmeringen die zij ervaren op het snijvlak van de Participatiewet en de WMO. Zij ondervinden moeilijkheden in de begeleiding van mensen die als dagbesteding bij hen aan het werk zijn. Wethouder Gert Stam (ChristenUnie) zag de belemmeringen ook onder ogen en zegde toe met maatwerk naar een oplossing te zoeken voor dergelijke problemen. Segers bracht verder een bezoek aan de met sluiting bedreigde gevangenis in Veenhuizen en sprak met inwoners van Langelo, die problemen aan hun huizen ondervinden als gevolg van de gasopslag.

Archief > 2016 > mei