Opvang verwarde mensen in Drenthe binnenkort gereed

logo christenunie meppelmaandag 31 augustus 2015 15:29

In Assen komt binnenkort de centrale opvang van verwarde mensen uit Drenthe gereed. Dit antwoorden burgemeester en wethouders van de gemeente Meppel op vragen van de fractie van de ChristenUnie. De opvang ondervond vertraging als gevolg van de toename van het aantal ontheemden dat hiervoor in aanmerking komt. Assen is centrumgemeente voor de regionale opvang, waar Meppel ook onder valt.

Fractievoorzitter Bert Kunnen van de ChristenUnie is blij dat de opvang nu snel geregeld wordt.

”Die vertraging is vervelend, maar het is mooi dat deze mensen die problemen geven op straat binnenkort niet meer in de politiecel belanden”, stelt Kunnen. Het aantal incidenten met verwarde mensen is in Meppel in korte tijd verdubbeld van ruim 80 naar ruim 170. Dat is vooral een gevolg van bezuinigingen in de psychiatrische zorg.

Kunnen verwacht niet dat het aantal incidenten nu ineens fors zal dalen. “Er is nu gelukkig wel een betere plek voor die mensen die in Meppel in de problemen komen, en daar was het ons als Christenunie om te doen”. De Christenunie zal, met in het achterhoofd meerdere bezuinigingen in de zorg, de ontwikkelingen nauwlettend blijven volgen.

Archief > 2015 > augustus