“Anders zijn we weer terug bij af”. ChristenUnie in gesprek met de Haveltermade

fotomaandag 21 december 2009 10:17

De ChristenUnie Meppel is een voorstander van wijkgericht werken. Dankzij een motie van de ChristenUnie gaat het Wijk Ontwikkelings Plan (WOP) in de Haveltermade na 1 januari door in de vorm van wijkgericht werken. Daarvoor moet een wijkbudget ter beschikking worden gesteld. Bewoners kunnen dan blijven meedenken en meebeslissen over zaken in deze wijk.

ChristenUnie heeft op 16 december een avond over dit onderwerp besproken in de Poele. Aanwezig waren vertegenwoordigers van Gemeente Meppel, Welzijn Meppel Westerveld, Woonconcept en bewoners die vertegenwoordigd zijn in het huidige WOP.

Er is uitgebreid van gedachten gewisseld over hoe de samenwerking tot nu toe is verlopen en hoe het nu verder gaat. Alle partijen zijn het er over eens dat het WOP moet doorgaan. Een bewoner was hier erg duidelijk over: “Als het WOP stopt ben ik bang dat we weer terug bij af zijn. Het was een wijk waar veel vervelende dingen gebeurden. Dat zijn we nu gelukkig te boven. Het is een mooie wijk geworden”.

Hoewel er al veel gerealiseerd is de afgelopen jaren is er ook nog genoeg te doen de komende jaren op zowel de fysieke inrichting van de wijk als het versterken van de sociale samenhang.

Ideeën zijn er genoeg en de bereidheid om met alle partijen samen te werken is zeker aanwezig. De ChristenUnie kijkt tevreden terug op deze avond en constateert dat veel van de genoemde zaken aansluiten op het nieuwe verkiezingsprogramma. Zo wil de ChristenUnie weer graag wijkwethouders en wil de ChristenUnie dat mensen meer op elkaar worden betrokken.

De Haveltermade is een goed voorbeeld voor de overige wijken in Meppel.

Reacties op '“Anders zijn we weer terug bij af”. ChristenUnie in gesprek met de Haveltermade'