Voor de vorm?

Gert Stamzaterdag 28 april 2018 14:49

Tijdens de installatievergadering van de gemeenteraad op 29 maart jl. zei mevrouw Bakkenes namens de onderhandelende partijen dat ze de gemeenteraad graag wil betrekken bij proces en inhoud van de onderhandelingen.

In de week erop is er in het fractievoorzittersoverleg over gesproken en is toegezegd dat er door de onderhandelende partijen met een voorstel gekomen zou worden. De ChristenUnie heeft de partijen (nogmaals) hun inhoudelijke punten doen toekomen en gevraagd om een schriftelijke reactie.

Mevrouw Bakkenes heeft zowel op 9 als 10 april daarvan een ontvangstbevestiging gestuurd met de belofte daar zeker op terug te komen. Inmiddels mochten wij via de griffie en via de pers op 16 april vernemen dat er een akkoord op hoofdlijnen is gesloten. De eerste stap is dus gezet zonder de gemeenteraad er bij te betrekken. Ook meldde het bericht van de griffie dat deze uitkomst in een coalitieakkoord wordt vastgelegd en aan de gemeenteraad wordt voorgelegd. Kennelijk wordt ook daar de gemeenteraad niet bij betrokken. In ieder geval niet qua proces en zoals het nu lijkt ook niet qua inhoud.

En tot op heden, een maand later, hebben wij nog steeds helemaal niets van de onderhandelende partijen gehoord.

De mooie woorden van mevrouw Bakkenes lijken vooreerst alleen voor de vorm te zijn uitgesproken…

Meppel, 25 april 2018

Reacties op 'Voor de vorm?'