Zuiderschool 3.jpgzaterdag 05 december 2020 14:56

Sterk Meppel verantwoordt zich vaak in de Stadswachter naar de Meppelers. Dat is een goede zaak. Dat ze daarbij hun eigen invalshoek kiezen, is logisch. Ten aanzien van de Zuiderschool zijn ze echter een grens over gegaan. Ze vertellen helaas een halve waarheid.

Ach Sterk Meppel, moet je zo je hachje redden?

Sterk Meppel verantwoordt zich vaak in de Stadswachter naar de Meppelers. Dat is een goede zaak. Dat ze daarbij hun eigen invalshoek kiezen, is logisch. Ten aanzien van de Zuiderschool zijn ze een grens over gegaan. Ze vertellen een halve waarheid. En ik heb altijd geleerd wat dat uiteindelijk is.....Leest u maar even mee:

Publicatie in Sterk Meppel

Wat klopt is dat het vorige college besloten had de Zuiderschool te verkopen, zonder dat er sprake was een monumentale waarde en dat de koper het plan had de school te slopen.

Wat niet in het stuk staat, is dat gemeenteraadslid Bert Kunnen van de ChristenUnie heel duaal op de barricaden is gegaan om de Zuiderschool te behouden.

Wat ook niet in het stuk staat, is dat Bond Heemschut een aanvraag om aanwijzing als monument had ingediend en dat het huidige college daar onnodig een jaar mee heeft gewacht. Daardoor konden de plannen gewoon verder gaan.

Wat ook niet in het stuk staat, is dat door een onafhankelijk rapport, betaald door de ChristenUnie, dit aan het licht kwam. En dat de fractie van Sterk Meppel zich drukker maakte om het feit dat de huidige woordvoerder van de ChristenUnie in een vorige periode in het college zat, dan om de monumentale waarde van de school.

De fractie van Sterk Meppel in de gemeenteraad heeft zich dus niet echt ingespannen voor behoud van de school. Maar dat staat gelukkig ook niet in het stuk.

Wat wel weer klopt is dat Sterk Meppel, nadat eenmaal het pand als gemeentelijk monument was aangewezen, zich heeft ingespannen om er, samen met de ontwikkelaar, een mooi plan van te maken. En dat is inderdaad een groot compliment waard. Maar met een halve waarheid naar je achterban…

Reacties op 'Ach Sterk Meppel, moet je zo je hachje redden?'