ChristenUnie is tegen parkeergarage Kromme Elleboog

donderdag 06 oktober 2011 10:09

Meppel – De ChristenUnie ziet niets in het plan van wethouder Ton Dohle om een parkeergarage van 300 auto’s op de Kromme Elleboog te bouwen. Dat maakt de binnenstad alleen maar voller en viezer, terwijl we beter kunnen kijken of er verder buiten de stad parkeergelegenheid kan komen, eventueel met aanvullend (duurzaam) vervoer.

De gemeente moet 3,3 miljoen euro betalen voor de parkeergarage. Dat vindt de ChristenUnie te veel en geen goede investering. Te meer, daar de parkeergarage pas na 20 jaar rendabel wordt. Bovendien blijkt uit rapporten dat de noodzaak voor een nieuwe parkeergarage niet is aangetoond.
De ChristenUnie vindt het verstandiger om het geld te besteden aan bijvoorbeeld de fietstunnel tussen Koedijkslanden en Ezinge. Daar zal heel veel gebruik van gemaakt worden vanwege de sportvelden en de komst van het scholencomplex op Ezinge. Het college en collegepartijen pleiten voor uitstel van deze tunnel. Maar uitstel zal de gemeente miljoenen kosten, omdat subsidiebedragen per 31 december 2011 komen te vervallen.

Reacties op 'ChristenUnie is tegen parkeergarage Kromme Elleboog'