Hoe promoten we Meppel?

Meppeler torenmaandag 14 mei 2012 21:22

De raadscommissie heeft op 10 mei 2012 gesproken over de voortgang van Citymarketing in Meppel. Er was een zgn. businesscase Citymarketing opgesteld, waarbij de commissie een aantal vragen kreeg. Een van de vragen was of de commissie vindt dat voor de citymarketing een stichting moet worden opgericht.

De fractie van de ChristenUnie was niet enthousiast. Een stichting brengt het forse bedrag dat door de gemeente beschikbaar wordt gesteld voor citymarketing te veel op afstand, zodat we er niet goed op kunnen sturen.
De CDA fractie bevroeg ons waarom we nu niet voor een stichting zijn. In 2008 zouden we als raad unaniem voor het voorstel hebben gestemd om een stichting voor Citymarketing op te richten. Van verschillende kanten werd geknikt.


Hoe kan dat nu? Heeft de ChristenUnie geen consistent standpunt? Ik kon het me eerlijk gezegd niet meer letterlijk herinneren, ik had bij de voorbereiding de voorgeschiedenis alleen vanuit mijn geheugen meegenomen.
Ik heb het geluidsfragment van de commissiebespreking op 4 september 2008 nog eens nageluisterd. Daar voerde ik ook al het woord namens de fractie van de ChristenUnie. Ik gaf aan dat de fractie van de ChristenUnie niet voor het oprichten van een stichting was. Ik maakte me zorgen over de vraag of wat het gaat kosten en hoe je als overheid daarop moet sturen. Ik noemde het een ongewis avontuur.
Of de fractie van de ChristenUnie dus consistent is.


Overigens is de hoofdlijn van onze opvatting hierover dat het promoten van Meppel best een goede zaak is en dat het best iets mag kosten, maar dat een bedrag van 150.000 euro per jaar te hoog is. En laat vooral de VVV zijn werk doen als ze dat zelf nog wil.
Gert Stam, fractievoorzitter

« Terug

Reacties op 'Hoe promoten we Meppel?'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.