ChristenUnie Meppel is onaangenaam verrast over geruchten ziekenhuis

woensdag 15 mei 2013 10:03

Bianca Mars: Speel geen spelletjes met mensen
De ChristenUnie heeft met verbazing kennis genomen van de manier waarop het Diaconessenhuis opnieuw in het nieuws is. Fractievoorzitter Gert Stam vindt het laakbaar dat er opnieuw een discussie ontstaat over voorzieningen die er voor de burgers van Meppel en omgeving moeten zijn. Hij vindt dat het ziekenhuis op korte termijn duidelijkheid moet geven omtrent de geruchten.

Ook Bianca Mars, die vorig jaar streed voor behoud van de acute verloskunde in Meppel,  vreest dat er weer een spelletje wordt gespeeld door het ziekenhuis. Mars, die zich bij de ChristenUnie heeft aangesloten, zegt: “Met mensen moet je geen spelletje spelen. Zeker de Spoedeisende Hulp moet volledig beschikbaar zijn voor de Meppelers”
De ChristenUnie is van mening dat hierdoor de basisgezondheidszorg van de gemeente Meppel en omliggende gemeenten in het gedrang komt en kan zich niet voorstellen dat het Diaconessenhuis hier aan zal willen meewerken. De ChristenUnie kijkt met belangstelling uit naar de antwoorden die het college moet geven op vragen die zijn ingediend door GroenLinks en de PvdA en waar de ChristenUnie zich in kan vinden.

Arie Slob
Gert Stam heeft ook zijn bezorgdheid uitgesproken bij de landelijke fractie van de ChristenUnie en gevraagd welke verantwoordelijkheid de minister heeft voor medische basiszorg voor deze regio. Daarnaast wil Stam weten of er een manier is om de kennelijke ontmanteling van de regionale zorg tegen te gaan door bepalingen vanuit het rijk. Arie Slob heeft Gert Stam laten weten dat hij zorg deelt in de kwestie rond het Meppeler ziekenhuis en dat hij schriftelijke vragen gaat stellen aan de Minister van Volksgezondheid.

Reacties op 'ChristenUnie Meppel is onaangenaam verrast over geruchten ziekenhuis'