Aan het college van burgemeester en wethouders

woensdag 23 september 2015 14:37

Geacht college,

In bijgaand persbericht is door ons aangegeven dat de fracties van de ChristenUnie van Zwolle, Staphorst, Drenthe, Overijssel en Staphorst gezamenlijk het initiatief hebben genomen om een fietssnelweg tussen Meppel en Zwolle dichterbij te brengen.

Door toedoen van een amendement van onze fractie bij de vaststelling van de Structuurvisie Meppel is deze fietssnelweg als te realiseren project opgenomen. Bij de collegeonderhandelingen in Drenthe is het project eveneens in het collegeprogramma opgenomen. Recent hebben gedeputeerde staten van Overijssel, in antwoord op vragen van de Statenfractie Overijssel van de Christenunie, eveneens aangegeven het belang van fietssnelwegen te onderkennen.

In de beantwoording van genoemde statenvragen geeft GS van Overijssel aan dat hij, in het kader van het door Overijssel op te stellen meerjarige programma Fiets, de gemeente Meppel en de provincie Drenthe actief zal benaderen om inbreng te hebben in genoemd programma.

Wij stellen u hierover de volgende vragen:

1.Bent u hierover al benaderd door de provincie Overijssel?

2.Zo ja, wat zijn de uitkomsten van dit gesprek?

3.Zo nee, bent u dan bereid de provincie Overijssel actief te benaderen om invloed te kunnen uitoefenen op de samenstelling van genoemd meerjarenprogramma Fiets?

4.Gezien het in de Structuurvisie Meppel opgenomen project Fietssnelweg Meppel-Zwolle mogen wij er van uit gaan dat ook dit project onderdeel uitmaakt van de besprekingen en u uw visie op dit project uitdraagt. Kunt u dat bevestigen?

Met vriendelijke groet,

Bert Kunnen, fractievoorzitter

Reacties op 'Aan het college van burgemeester en wethouders'