`Zware industrie weren uit Meppel'

asfaltoverbetuwedonderdag 07 december 2006 11:32

Nu de eerste poging afgeslagen is om een asfaltcentrale te vestigen in Meppel, vinden Christen Unie en Groen Links het tijd om een andere wind te laten waaien door Meppel.

Groen Links wil dat de gemeente meer schone bedrijvigheid naar Meppel haalt. ChristenUnie hoopt dat een een burgeractie tegen de komst van zwaar vervuilende industrie niet meer nodig zal zijn. Beide partijen feliciteren Werkgroep Houdt Meppel Schoon met het behaalde succes en helpen hen hopen dat Heijmans niet opnieuw een milieuvergunning aanvraagt bij de provincie Drenthe.
De fractie van de ChristenUnie roept het gemeentebestuur op deze ontstane situatie te gebruiken om het bedrijventerrein Oevers D anders in te vullen. `Als een nieuwe invulling leidt tot minder discussie in de Meppeler samenleving en meer werkgelegenheid dan is dat winst', aldus fractieleider Roel Veerman van de ChristenUnie.

GroenLinks streeft naar meer 'schone bedrijvigheid' in Meppel. Daarmee bedoelt de fractie kennisintensieve bedrijven die zich vooral op zakelijke dienstverlening richten. `Voorkomen is beter dan genezen. Daarom vindt GroenLinks dat de gemeenteraad nu niet achterover gaat leunen en ook voor de toekomst regelt dat andere zware industrie voorgoed uit de gemeente wordt geweerd. Dit kan door het aanpassen van het bestemmingsplan of een andere juridische oplossing.'

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op '`Zware industrie weren uit Meppel''