ChristenUnie Meppel: Constructief aanwezig in de raad

dinsdag 16 december 2008 20:57

Op 11 december 2008 hebben we de laatste gemeenteraadsvergadering voor 2008 gehad in Meppel. Goed om even terug te kijken naar die vergadering, maar naar het afgelopen jaar.
We mogen dankbaar constateren dat ons werken niet zonder resultaat is gebleken. De laatste twee maanden zijn er in ieder geval 5 raadsuitspraken geweest die (mede) door de ChristenUnie zijn ingediend en die de raad heeft aangenomen. Concrete resultaten dus.

In de laatste vergadering heeft de gemeenteraad twee moties aangenomen van de ChristenUnie die betrekking hadden op de werkgelegenheid in Meppel en wat de gemeente op dat vlak moet doen. Dat is het doen van een analyse van de opbouw van de arbeidsmarkt in Meppel en een analyse van de instrumenten die zijn gebruikt om werkgelegenheid aan te trekken in Meppel. Samen met het aangenomen voorstel van CDA en PvdA ligt er nu een duidelijke opdracht bij het college.

Brede School

Over de Brede School is een wijzigingsvoorstel aangenomen, waarin het college werd opgeroepen goed naar de verkeerssituatie te kijken en de verwachte parkeerproblemen serieus te nemen. Dit amendement is door onze fractie opgesteld en kreeg vooraf al steun van de VVD, GroenLinks en Sterk Meppel, tijdens de vergadering zelfs ook van het CDA en de PvdA.
Een vergadering eerder hadden we een motie ingediend om de aanpassing van de Rembrandtlaan zo mogelijk klaar te hebben als de Brede School er is. Deze motie, die werd ingediend om de veiligheid van de schoolkinderen te vergroten, werd aangenomen.

Dankbaar
En tenslotte: in de begrotingsvergadering op 13 november hebben we aandacht gevraagd voor de situatie van het spoor in Meppel, namelijk de status van intercitystation en de aantrekkelijkheid van het station. Een motie hierover is ook door de raad aangenomen.

We zijn dankbaar dat we dit werk in het afgelopen jaar in goede gezondheid mochten doen. Dat we ons daarbij gesteund wisten door onze steunfractie en onze gezinnen. Dat we - ondanks dat we tot de oppositie gerekend worden - op een serieuze manier ons werk kunnen doen. Daarvoor danken we ook onze goede God, van wie we in de begrotingsvergadering onomwonden getuigenis mochten afleggen, voor alles wat Hij daarin aan ons heeft gegeven.
Wij bidden om kracht voor het werk dat in 2009 wacht.

Roel Veerman en Gert Stam.

Reacties op 'ChristenUnie Meppel: Constructief aanwezig in de raad'