1e Actie richting de verkiezingen; de Bijbelactie

dinsdag 20 december 2005 00:00

Eerste actie richting verkiezingen

Vlak na dat de nieuwe bijbelvertaling was verschenen vorig jaar, bedachten we dat het wel een mooi idee zou zijn om tijdens de perspectief-notabehandeling de nieuwe vertaling aan te bieden aan de burgemeester. Het was erg kort dag wat betreft de organisatie en we besloten het plan eerst in de ijskast te zetten. Dit najaar hebben we hem er toch weer uitgehaald, er diende zich namelijk een prachtige gelegenheid aan: de opening van ons nieuwe stadhuis!

Na overleg met bestuur en ons campagneteam besloten we om de burgemeester, de wethouders en alle gemeenteraadsleden een nieuwe bijbel aan te bieden  en dit te bekostigen uit het verkiezingsfonds. Aan het begin van de begrotingsvergadering kreeg Roel het woord en bood de bijbel aan burgemeester Westmaas aan. Voor de leden van de raad hadden we een exemplaar in de postvakken gelegd. De reacties waren alleen maar positief. Van een collega-partij kreeg het bestuur zelfs een schriftelijk bedankje.

Als fractie willen wij een speciaal woord van dank uitspreken naar Rudolf Sietsema (Boekhandel Barth) voor de royale korting die we van hem ontvingen.

De toespraak van Roel kunt u vinden op onze site.
Na deze succesvolle actie hopen we nog veel meer aan de weg te timmeren de komende tijd.

Joke Veenstra

Reacties op '1e Actie richting de verkiezingen; de Bijbelactie'