ChristenUnie vraagt wethouder Dohle om opheldering.

niermansschooldonderdag 22 maart 2012 21:51

Uitspraken wethouder Dohle over oplossing Niermanschool vallen slecht.

Vorige week is er een werkvergadering geweest om de impasse die was ontstaan rondom de huisvesting van de Niermanschool vanuit de raad weer vlot te trekken. Deze bijeenkomst vond plaats nadat zes fracties vragen hebben opgesteld, omdat ze het van belang vinden dat er gauw een definitieve situatie ontstaat voor de Niermanschool.

Na een lange discussie bleek in de werkvergadering de meest begaanbare weg om het Stichtingsbestuur van de Plataan te verzoeken om op korte termijn met het langverwachte financiële overzicht te komen welke consequenties de huisvesting van de Niermanschool in de Plataan heeft. In de Meppeler Courant van vrijdag 16 maart stond daarover het volgende: Daaraan ergert wethouder Ton Dohle zich zichtbaar. Hij hoorde gisteravond tijdens een werkvergadering van de raad op de publieke tribune het tot vertraging leidende debat met stijgende verbazing en opgekropte woede aan.

De ChristenUnie stelt donderdag in de raad aan het college de volgende vragen:

1. Is het juist dat wethouder Dohle de discussie in de werkvergadering met stijgende verbazing en opgekropte woede heeft aangehoord?
  2. Als dat het geval is, is dan de conclusie dat het college de uitkomsten van de werkvergadering onverstandig vindt en dat het college aan andere stappen de voorkeur geeft?
  3. Is het niet zo dat er pas een beslissing over de locatie van de huidige Niermanschool genomen kan worden als er een definitief besluit omtrent de huisvesting van de Niermanschool is genomen?
  4. Klopt het dat het college zelf tot op heden niet met een nieuw voorstel was gekomen na de behandeling in de commissievergadering van januari jl.?
  5. Is het college het met ons eens dat gezien de jarenlange onzekerheid van de Niermanschool het niet gepast is dat een wethouder zijn ergernis over een ophanden zijnde oplossing uitspreekt?

Voor meer informatie: Gert Stam, fractievoorzitter ChristenUnie Meppel 06 26 357 567

Reacties op 'ChristenUnie vraagt wethouder Dohle om opheldering.'