Wim Zwaan `effe fietsen naar Florence'

vrijdag 07 juli 2006 13:35

Zijn T-shirt verraadt de reisbestemming: Florence. Verder staat er tweemaal een F op zijn shirt. Het is ironisch bedoeld: effe fietsen naar Florence. Vanochtend klokslag half negen sprong Wim Zwaan op zijn zwaar beladen fiets voor een tocht van 1700 kilometer. Hij werd tot Zwolle begeleid door zijn voormalige collega-wethouder Rinus Scholtus.

Een handjevol mensen zwaaide hen uit. Afgelopen woensdagavond vond voor familie, vrienden en fractiegenoten een afscheidsparty plaats waarbij Zwaan het voorzichtig aandeed met de drank. In gedachten was hij al met de zware rit bezig. Hij rijdt dagelijks zeventig tot tachtig kilometer. In de Meppeler Courant van vrijdag doet hij verslag van zijn wederwaardigheden.
Scholtus stapte met een blij gemoed naast Zwaan op de fiets. Hij heeft een nieuwe betrekking gevonden. Scholtus is per 1 augustus benoemd tot sectordirecteur VMBO van het Greydanus College in Zwolle.

Foto's Frens Jansen
bron: www.meppelercourant.nl