Politiek Meppel verbaasd over plannen voor Lord Nelson-locatie.

Lord Nelson MC 220124.jpgdinsdag 23 januari 2024 07:43

Politiek Meppel is verbaasd over de plannen voor de Lord Nelson-locatie. 'Architect wijkt ingrijpend af van advies'.

De verbouw van de Lord Nelson-locatie aan het Prinsenplein in Meppel blijft de gemoederen bezighouden. ChristenUnie en Sterk Meppel vragen om opheldering over de plannen met het beeldbepalende pand.

Eerder bleek al dat de panden aan het Prinsenplein niet monumentwaardig zouden zijn. Wel kwam er een advies van het Oversticht (een adviesbureau op het gebied van monumenten en welstand) om het beeld van de panden te behouden, dit betreft maat, schaal en volume, inclusief de schildkappen.

Tot verbazing van Gert Stam van de ChristenUnie en Elisabeth Bakkenes van Sterk Meppel blijkt uit de definitieve tekening van de nieuwbouw dat het advies niet is opgevolgd. ‘De architect wijkt daar ingrijpend van af doordat het casco van het middelste pand wordt verhoogd en de hoogste etage een plat dak krijgt waardoor de schildkap helemaal verdwijnt’, aldus beide raadsleden. Zij willen weten waarom het stadsbestuur heeft ingestemd met de afwijking van het advies (MC 220124)

Reacties op 'Politiek Meppel verbaasd over plannen voor Lord Nelson-locatie.'