ChristenUnie Tweede Kamerlid Pieter Grinwis bezoekt Woonconcept Meppel

Logo woonconcept.pngdonderdag 29 februari 2024 14:57

Vrijdag 9 februari jl. ging ChristenUnie Tweede Kamerlid Pieter Grinwis in Meppel in gesprek met woningcorporatie Woonconcept. Dit op initiatief van de ChristenUnie afdeling Meppel. Eerder stelde het Kamerlid vragen aan minister Hugo de Jonge (minister van volkshuisvesting en bouwen) over huurders in de wijk Koedijkslanden die, ondanks dat de huizen energielabel A hadden, aangaven dat ze verkleumden van de kou in hun woningen.

Een ontmoeting met huurders en hun huurdersvereniging
Voorafgaand aan dit gesprek heeft Pieter Grinwis een aantal huurders ontmoet die wonen in de wijk Koedijkslanden. Zij hebben, samen met de Huurdersvereniging Meppel en Woonconcept, meegewerkt aan het onderzoek dat Woonconcept uitvoert. Hierin wordt onderzocht of de energielabels van hun woningen op de juiste manier, met de juiste informatie zijn toegekend. Dit onderzoek loopt nog.

Pieter Grinwis bezoekt woonconcept

Stappen om te verduurzamen
Tijdens het werkbezoek heeft Woonconcept met ChristenUnie Kamerlid Grinwis gesproken over de stappen die de woningcorporatie onderneemt om woningen te verduurzamen. En met welke uitdagingen corporaties te maken hebben. Bij dat gesprek schoof ook René Ubbens, voorzitter van de Huurdersvereniging Meppel, aan om de kant van de huurder te belichten.

Reacties op 'ChristenUnie Tweede Kamerlid Pieter Grinwis bezoekt Woonconcept Meppel'