Verdere vertraging Nieuwveense Landen

donderdag 29 november 2007 22:19

De fractie van de ChristenUnie maakt zich steeds meer zorgen over de voortgang in de ontwikkeling van de nieuwe woonwijk Nieuwveense Landen. De weinige geluiden die de laatste periode over Nieuwveense Landen naar buiten komen zijn zonder uitzondering teleurstellend, aldus fractieleider Roel Veerman.

Besprekingen gaan niet door, financiële berekeningen leveren negatieve uitkomsten op. Nu lijkt er echter een fundamenteler probleem te zijn: planningen worden niet gehaald, het vertrouwen bij mogelijke partners is volledig verdwenen en men heeft geen zicht op een oplossing.
Veerman: ‘Het lijkt erop dat de gemeente Meppel bezig is om zich aan haar eigen haren uit het moeras te trekken. Dat gaat niet lukken en op deze manier moddert de gemeente verder zonder iets te bereiken. Bij dit project is de regie volledig zoek.‘
De ene vertraging volgt volgens hem de andere op. Waar eind vorig jaar nog werd toegezegd dat het ontwerp-bestemmingsplan er eind 2007 zou zijn, nu is deze planning al verschoven tot eind 2008. Veerman vraagt zich af of er wel voldoende bestuurlijke en ambtelijke sturing op zit.
Hij is van mening dat de gemeenteraad niet kan blijven afwachten. In november 2006 kreeg een raadsonderzoek onvoldoende steun, omdat men drie maanden vertraging verwachtte in de planvorming. Inmiddels is er weer een jaar voorbij en er is vrijwel geen vooruitgang merkbaar. De raad heeft op geen enkele manier beter inzicht gekregen in de oorzaken van deze falende werkwijze.
De ChristenUnie pleit voor het nemen van ingrijpende besluiten om vaart te brengen in de ontwikkelingen.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Verdere vertraging Nieuwveense Landen'