Stichting Herdenking Kasteel De Kinckhorst

donderdag 25 september 2008 21:53

De ChristenUnie heeft naar aanleiding van de subsidieaanvraag van Stichting Herdenking Kasteel De Kinckhorst de volgende vragen aan het college gesteld

Vragen aan het college van burgemeester en wethouders.

In de bespreking van de perspectiefnota op 11 september 2008 was enige onduidelijkheid over de behandeling van de subsidieaanvraag die de Stichting Herdenking Kasteel De Kinckhorst bij het college heeft ingediend. Nadat de verantwoordelijke portefeuillehouder aangaf dat er geen aanvraag voor 2010 was ingediend, wist de wethouder financiën later te vertellen dat er geen geld is voor een bijdrage zoals is gevraagd, maar dat er een kleinere voorstelling in Ogterop in beeld is.

Mijn vragen aan het college zijn de volgende:

1. Op basis van welk besluit heeft de wethouder financiën deze informatie aan de gemeenteraad gegeven? Wanneer is dat besluit door het college genomen?
  2. Betekent het dat er naast de € 5000 voor de compositie nu wel of niet een bijdrage wordt verstrekt, en zo ja, waaruit bestaat die bijdrage en waar wordt dat uit betaald?
  3. Is deze oplossing met het bestuur van de Stichting besproken?
  4. Heeft de Stichting al bericht gekregen van uw besluit?
  5. Meent u hiermee te hebben voldaan aan uw eigen voorstel in de raad van 14 februari 2008 om met een voorstel terug te komen bij de gemeenteraad, bij wie de aanvraag om subsidie was ingediend?

Meppel, 25 september 2008

Gert Stam