Verslag werkbezoek Zwembad Hesselingen

hesselingenwoensdag 13 oktober 2010 21:57

Op maandagavond 27 september heeft de fractie een werkbezoek gebracht aan Zwembad Hesselingen. We hebben gesproken met de heer Bouma, directeur van Bad Hesselingen over de verhoudingen tussen de gemeente Meppel en het Bad Hesselingen, die op sommige punten nog voor verbetering vatbaar is.

Voor het zwembad lijkt het lastig om te bezuinigen, ze krijgen ieder jaar al minder subsidie
Op een vraag over het afschaffen van het schoolzwemmen het volgende:
Door schoolzwemmen maken de kinderen voor het eerst of opnieuw kennis met het zwembad. Hierdoor blijven meer kinderen hangen in de zwemsport en worden er feestje in het zwembad gehouden. Zo wordt ook het pad naar het zwembad warm gehouden. Dhr. Bouma voorziet binnen 5 jaar een tekort van meer dan het schoolzwemmen nu kost. Dit in combinatie met overgewicht leek het hem voor de politiek een verkeerde keuze mede vanwege het feit dat de politiek zelf de keuze heeft gemaakt voor een zwembad van deze omvang.

We hebben de indruk gekregen dat het Zwembad bestuur innovatief en duurzaam bezig is. Door de nieuwe installatie worden grote resultaten behaald. (trouwens de ketels die eruit kwamen waren ouder dan het zwembad zelf….40 jaar oud). Ook wordt er flink bezuinigd door het gebruik van een nieuw systeem voor wat betreft luchtvochtigheid/warmte. O.a. door het afdekken van het bad. Op onze vraag of er ook nog een voordeel valt te behalen uit hergebruik van water werd duidelijk dat men de ontwikkelingen op de voet volgt maar er nog geen mogelijkheden zijn.

Al met al kijken we wederzijds terug op een goed en nuttig werkbezoek!

Reacties op 'Verslag werkbezoek Zwembad Hesselingen'