voedselbank_187727bwoensdag 13 oktober 2010 22:05

Woensdagavond 29 september heeft de fractie een werkbezoek gebracht aan de Voedselbank op de locatie aan het Vliegenpad. Onze fractie was niet alleen, ook was de diaconie van de PKN uit Ruinerwold deze avond aanwezig. We zijn uitvoerig ingelicht over het werk van de voedselbank en over de hele organisatie die met dit belangrijke werk gepaard gaat.

Wat doet de voedselbank zoal?
Ze wil de gevolgen van armoede in de regio Meppel helpen bestrijden. De voedselbank zamelt levensmiddelen in bij producenten, distributeurs en winkeliers. Het gaat om kwalitatief goede voedingsproducten, die om een bepaalde reden niet verkocht kunnen worden. Deze producten worden in pakketten gestopt en eens per twee weken op vrijdagmiddag uitgereikt aan hen die het nodig hebben. Alleen in Meppel worden al 72 pakketten uitgereikt!

Na de presentatie hebben we een rondleiding gehad door het pand. We waren onder de indruk van de motivatie en de inzet van deze grote groep vrijwilligers. Er gaan heel wat uren vrije tijd in dit werk zitten. Ook uit onze eigen achterban zijn er vrijwilligers actief en kunnen zo uiting geven aan praktisch christelijke barmhartigheid.
Meer informatie over de voedselbank: www.voedselbankzuidwestdrenthe.nl

Namens de fractie: Ina Booij en Allard Treep

Reacties op 'Werkbezoek voedselbank Stichting Voedselbank Zuidwest-Drenthe en Stichting Noordelijke Voedselbanken'