ChristenUnie wenst betere fietsroutes in Oosterboer

1474597_583572708364650_1217651375_ndonderdag 28 november 2013 22:35

De fractie van de ChristenUnie in Meppel ziet nogal wat manco’s in de fietsroutes in de wijk Oosterboer. De voorrangssituatie is op veel plekken onduidelijk, de kwaliteit laat te wensen over en er ontbreken duidelijk gemarkeerde fietsroutes naar bijvoorbeeld het winkelcentrum en het centrum van Meppel. In de notitie Rapper op de trapper in Oosterboer presenteert fractievoorzitter Gert Stam diverse verbeteringsvoorstellen.

De fractie is van mening dat de fiets een belangrijke pijler moet zijn van het mobiliteitsbeleid van Meppel. “Met goede fietsroutes kun je onnodig autoverkeer voorkomen, want mensen zijn dan eerder geneigd de fiets te pakken. En fietsen is ook nog goedkoop, gezond en spaart ons milieu”, stelt fractievoorzitter Gert Stam. De wijk Oosterboer is volgens hem niet door de ogen van de fietser ontworpen.“Wij spelen met deze notitie in op de onlangs door de raad vastgestelde Fietsnota Meppel, waarin de wijk extra aandacht krijgt. Met name gaat het om de fietsvoorrangssituaties”, aldus Stam. De fractie ziet mogelijkheden op veel plekken in de wijk voor niet teveel geld goede verbeteringen te realiseren. “Soms gaat het simpelweg om bebording, het weghalen van groen en beperkte aanpassing van het wegdek. Er is geld voor beschikbaar, dus laten we het snel benutten!”, dringt Stam aan.

De fractie presenteerde donderdag de notitie aan het wijkplatform Oosterboer-Ezinge en wethouder Ton Dohle. De wethouder gaf aan de notie met interesse te bestuderen en met een passend antwoord hierop te komen.

Rapper op de Trapper2,3 MBapplication/pdfdownload

Reacties op 'ChristenUnie wenst betere fietsroutes in Oosterboer'