Stam (CU): “Tarieven verzekering ziektekosten minima te hoog”.

cu keuze voor zorgverzekeringzaterdag 14 december 2013 11:59

De ChristenUnie is bezorgd over de hoge tarieven die de gemeente rekent voor minima die een collectieve zorgverzekering willen afsluiten. Mensen met een minimuminkomen kunnen bij de gemeente een verzekering afsluiten, die hen zo een financieel voordeel zou moeten opleveren. Fractievoorzitter Gert Stam signaleert dat men via de gemeente veel meer betaald dan rechtstreeks bij een zorgverzekeraar. “De tarieven liggen ruim € 20 per maand hoger en dat kan toch niet de bedoeling zijn”. Hij stelt hierover daarom vragen aan het college van B&W.

De CU is benaderd door een burger die geschrokken is van het dure aanbod. “Mensen zijn dus op jaarbasis bijna € 250 duurder uit, da’s een fors bedrag. Dat kan toch niet de bedoeling zijn”, aldus Stam. Hij vraagt het college daarom of er wel “geshopt”is bij meerdere aanbieders en vraagt om een verklaring over de hoge tarieven. Hij vindt dat de gemeente haast moet maken om nog eens om zich heen te kijken naar goedkopere aanbieders. “Ik hoop niet dat het college zich al aan een aanbieder gebonden heeft. Dit financiële nadeel kunnen we de minima niet aandoen”, aldus een verontruste Stam.

Voor nadere informatie hierover kunt u terecht bij Gert Stam, fractievoorzitter CU-Meppel, tel. 06 26 35 75 67

Reacties op 'Stam (CU): “Tarieven verzekering ziektekosten minima te hoog”.'