Kamerlid Ceder bezoekt ex-hongerstakers

Asielboot.jpegdinsdag 17 mei 2022 08:43

Kamerlid Ceder van de ChristenUnie bezocht vorige week de asielboot in Meppel. Reden was de hongerstaking die een deel van de asielzoekers vorige week hadden uitgevoerd.

Tweede Kamerlid Don Ceder bracht vrijdagmiddag een bezoek aan de honderd asielzoekers op de boot langs de Paradijsweg. Ceder werd vergezeld door Gert Stam, fractievoorzitter van de ChristenUnie in Meppel.                                                                                                                                                                                                                             Asielzoekers boot II

Ceder liet zich in de Kruiskerk door een delegatie van de vluchtelingen bijpraten over de situatie waarin ze verkeren. Een deel van de groep kwam de afgelopen week in het nieuws, doordat ze een hongerstaking begonnen. Ze vroegen daarmee aandacht voor de vertraagde asielprocedures in ons land. Bovendien wilde de groep meer vrijheid om middelen te kopen. Nu wordt gesproken over mogelijke oplossingen, hebben de mannen de hongerstaking beëindigd. „We lijken gevangen te zijn in de regelgeving”, vatte Gert Stam het bezoek samen. „Wellicht dat we er in de Tweede Kamer aandacht voor kunnen vragen.” (Meppeler Courant, 13 mei 2022).

Asielzoekers boot I

Reacties op 'Kamerlid Ceder bezoekt ex-hongerstakers'