Maidenspeech duo raadsleden

Overheid benaderbaar-04.pngzondag 22 mei 2022 08:21

Afgelopen donderdag hebben onze duo raadsleden Jacobien Tamminga en Jelly Koot hun vuurproef in de politieke wereld van Meppel gehad.

Het moest er natuurlijk van komen. Als je je aanmeldt als kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen loop je de kans dat je gekozen wordt. Uiteindelijk bleken Jacobien Tamminga en Jelly Koot na deze verkiezingen goed voor een respectievelijk derde en zesde op de Kandidatenlijst van de ChristenUnie. Daar bleef het echter niet bij. Ze werden door het bestuur en de fractie ook naar voren geschoven om aan de Meppeler politiek deel te nemen als duo raadsleden. In dat kader werden ze op donderdag 21 april jl. door de burgemeester beëdigd.

Afgelopen week hebben de dames met het voeren van hun maidenspeech ook hun vuurdoop gehad in de raadszaal van het gemeentehuis van Meppel.

Maidenspeech Jacobien

Jacobien heeft daar namens de ChristenUnie haar bijdrage geleverd aan het onderwerp participatiewet omgevingsvergunning. Ze bracht vragen naar voren over thema's die voor dit beleid geschikt zijn en de criteria waarmee dIe thema's worden bepaald; daarbij het maatschappelijk effect indachtig.

Maidenspeech Jelly

Jelly heeft names de ChristenUnie haar visie gegeven over het voornemen van het aanbrengen van een pumptrackbaan in het Ringpark in de Oosterboer, een burgerinitiatief dat door de ChristenUnie wordt ondersteund.

Dames, we zijn trots op jullie!

Reacties op 'Maidenspeech duo raadsleden'