Roel Veerman stopt als fractieleider ChristenUnie

christenunie 137zaterdag 14 november 2009 21:44

ChristenUnie-fractievoorzitter Roel Veerman stelt zich niet meer beschikbaar voor een nieuwe periode in de gemeenteraad: “Ik heb nu acht jaar volop meegedraaid in de gemeenteraad van Meppel. Vanuit de raad bijgedragen aan de ontwikkeling van Meppel, veel geleerd. Veel tijd besteed aan het in stand houden en versterken van het sociale gezicht van de gemeente. Het was een boeiende tijd.

Door de combinatie van een jong gezin, een drukke baan en het raadslidmaatschap zijn het ook tropenjaren geweest. Vandaar dat ik de keus heb gemaakt om niet weer beschikbaar te zijn voor een plek in de gemeenteraad. Ik heb het volste vertrouwen dat mijn opvolgers de ingezette lijn krachtig zullen doorzetten.”

Een gemis
De ChristenUnie vindt het jammer dat Roel Veerman ervoor kiest om te stoppen. Van 2002 tot 2006 vormde hij samen met fractievoorzitter Wicher Noppers één van de coalitiepartijen. De afgelopen vier jaar heeft hij, als fractievoorzitter, samen met Gert Stam de rol van oppositie partij goed ingevuld. Constructief meedenken waar mogelijk, opbouwende kritiek leveren waar nodig. Zeker z’n kennis van het project Nieuwveense Landen en op het terrein van financiën zal de fractie gaan missen. Laatst werd Roel Veerman in een regionale krant nog genoemd als het ‘beste en meest vasthoudende raadslid van de afgelopen periode’.

Laatste succes: dankzij ChristenUnie wijkgericht werken in Meppel
In de begrotingsvergadering is een motie van Roel Veerman met steun van twee coalitiefracties en GroenLinks aangenomen, waardoor het wijkgericht werken echt vorm krijgt. Het college heeft daar de afgelopen vier jaar vooral veel over gepraat. Afgelopen donderdag is nu besloten dat het wijkplatform Haveltermade een wijkbudget krijgt voor het beheer van de prachtig opgeknapte wijk Haveltermade. Daarmee is een belangrijk punt uit het verkiezingsprogramma uit 2006 van de ChristenUnie gerealiseerd.

Binnenkort spreekt de ledenvergadering van de ChristenUnie zich uit over de opvolging van Veerman.

Reacties op 'Roel Veerman stopt als fractieleider ChristenUnie'