Ronde van Drenthe

zaterdag 13 maart 2010 14:11

Op zondag 11 april om 13.00 uur zal de Ronde van Drenthe van start gaan. Voor Meppel een feest. Voor de fractie en vele mede christenen is dit evenement op zondag niet zo’n feest. Als fractie zijn er dan ook een aantal vragen gesteld aan het college voornamelijk of er rekening is gehouden met de erediensten die zowel ’s morgens als ‘ s middags worden gehouden.

Daarnaast heeft het college als randvoorwaarde voor de organisatie meegegeven dat daar waar zich problemen voordoen de organisatie om tafel gaat en op zoek gaat naar oplossingen voor het ongestoord houden van de erediensten.

De gemeente Meppel geeft aan dat men graag grote sportevenementen naar Meppel wil halen en dat daar de Ronde van Drenthe goed in past. Bij de organisatie wordt zeker rekening gehouden met de zondagsrust. In artikel 4 lid 1 van de Zondagswet is bepaald dat er geen openbare vermakelijkheden mogen plaatsvinden op zondag voor 13.00 uur. De activiteiten starten om 13.00 uur op het Kerkplein daar zal die zondag geen kerkdienst plaatsvinden deze zal aan de Groenmarkt gehouden worden en daarmee niet worden verstoord. Er zullen wel werkzaamheden verricht worden zoals het plaatsen van dranghekken en bij kruisingen staan verkeersregelaars. De kerken zijn via een e-mailbericht of telefonisch op de hoogte gebracht van het evenement en zij hebben informatie over de route ontvangen. Wel is de organisatie zicht bewust dat in een aantal gevallen het verkeer omgeleid wordt.

Reacties op 'Ronde van Drenthe'