ChristenUnie steekt Niermanschool hart onder de riem

Appels uitdelen Niermanschool 7-2-14 047vrijdag 07 februari 2014 22:25

Vrijdagmiddag hebben fractievoorzitter Gert Stam en duo-raadslid Ina Booij van de ChristenUnie een bezoek gebracht aan de Niermanschool. De Niermanschool is een kleine school in Meppel met een heel eigen karakter en identiteit. Dat is een waardevolle situatie, maar ook kwetsbaar. Mede dank zij Arie Slob, fractieleider in de Tweede Kamer van de ChristenUnie, is de toeslag voor kleine scholen blijven bestaan, waardoor ook de Niermanschool financiƫle armslag houdt.

Daarnaast zit de Niermanschool in een onwenselijke huisvestingssituatie. Eerder is er een besluit genomen dat ze wordt ondergebracht in De Plataan, maar aan de uitvoering daarvan blijken nog veel haken en ogen te zitten. Het is de komende tijd nog onderwerp van gesprek in politiek Meppel. Dat blijft voor de Niermanschool een onzekere situatie.

Er is ook goed nieuws: de Niermanschool heeft een partner gevonden in de voorschoolse opvang, Kinderopvang Organisatie Meppel (KOO Meppel). Gert Stam ziet dit als een goed voorbeeld van het opzetten van een  Integraal Kind Centrum (IKC) en wenst beide partijen een goede samenwerking toe.

Fractievoorzitter Gert Stam trakteerde het team op een boterkoek en alle  kinderen op een appel.

Reacties op 'ChristenUnie steekt Niermanschool hart onder de riem'