Duurzame Fietsroute tijdens de Meppeler Klimaatweken.

zondag 29 november 2020 13:31

De fractie van de ChristenUnie nam op 28 juni 2018 het initiatief voor een jaarlijkse Klimaatdag in Meppel. Dit jaar voor het eerst werden in Meppel Klimaatweken georganiseerd in het kader Maak Meppel Duurzamer. Van 9 oktober tot 7 november waren er tal van activiteiten. In dat kader heeft de fractie van de ChristenUnie meegedaan aan de fietsroute Duurzaam Meppel.

De fractie van de ChristenUnie nam op 28 juni 2018 het initiatief voor een jaarlijkse Klimaatdag in Meppel. Het doel was om op deze wijze jaarlijks de vorderingen van de kimaatdoelstellingen te monitoren. De inwoners betrekken bij de opgave waarvoor wij staan was het tweede doel. Dit jaar (2020) werden in Meppel voor het eerst Klimaatweken georganiseerd in het kader Maak Meppel Duurzamer. Van 9 oktober tot 7 november waren er tal van activiteiten.

De fractie van de ChristenUnie heeft meegedaan aan de fietsroute Duurzaam Meppel.

Fietstocht in het kader van de Klimaatdag

Tijdens de route hebben we kennis gemaakt met verschillende duurzame initiatieven in de gemeente. De vragen die beantwoord konden worden tijdens de tocht waren echt een meerwaarde en inspirerend om ons eigen gedrag nog eens onder de loep te nemen. De fractie van de ChristenUnie vraagt al jaren aandacht voor de schepping. Eerlijke verdeling en geen uitbuiting van mensen en van de aarde.