Ook de fietser is “Waardevol” voor de ChristenUnie.

Gevaarlijke kruising Werkhorst-Reeststouwezondag 29 november 2020 13:56

Tijdens de Commissievergadering van juni jl. heeft het duo-raadslid Hennie Visscher namens de ChristenUnie aandacht gevraagd voor de fietsverbinding Ezinge-Meppel-Zuid. De ChristenUnie had toen namelijk al grote bedenkingen bij de verkeersveiligheid van de fietsovergang bij de Reeststouwe en aansluitend de kruising Reeststouwe/Westerstouwe/Werkhorst.

In de Meppeler Courant van 16 november jl. stond een publicatie over de verkeersgevaarlijke Werkhorst en de Reeststouwe met een foto van Martijn Bijzitter. Bewoners van de Werkhorst en Reeststouwe maken zich volgens de krant ernstig zorgen over de verkeersveiligheid in hun directe omgeving. Op de Werkhorst wordt het volgens hen steeds drukker, automobilisten rijden veel te hard en de kruising Werkhorst-Reeststouwe is zeer onoverzichtelijk.

Tijdens de Commissievergadering van juni jl., heeft ons duo-raadslid Hennie Visscher aandacht gevraagd voor de fietsverbinding Ezinge-Meppel-Zuid. De ChristenUnie had toen al grote bedenkingen bij de verkeersveiligheid van de fietsovergang bij de Reeststouwe en aansluitend de kruising Reeststouwe/Westerstouwe/Werkhorst. In een brief aan de raad, eind augustus, werd door een bewoner van de Werkhorst aandacht gevraagd voor de gevaarlijke situatie op de kruising van de Werkhorst met de Westerstouwe en Reeststouwe. Er rijdt veel, heel veel verkeer. Dit heeft ook de fractie op een "doordeweekse" vrijdagmiddag om 15.00 uur ervaren.

O ja, en onze fractie, in de persoon van Hennie Visscher, was de enige raadsfractie die daadwerkelijk bij de briefschrijver de situatie heeft bekeken.

Tijdens de fietstocht in het kader van de Klimaatdag is door de gehele fractie eveneens extra aandacht besteed aan dit knelpunt.