Waarnemend burgemeester Bijl ontvangt voorzittershamer

Stadhuis.jpegvrijdag 21 juni 2024 15:18

Op woensdag 29 mei meldde de MC dat Cees Bijl (68) uit Emmen waarnemend burgemeester van de gemeente Meppel werd. Commissaris van de Koning Jetta Klijnsma heeft hem inmiddels per 19 juni benoemd als tijdelijke vervanger van burgemeester Richard Korteland.

Op 2 juni meldden we hier dat, totdat Cees Bijl zou worden benoemd Gert Stam, plv. voorzitter gemeenteraad en fractievoorzitter van de ChristenUnie, de voorzittershamer van de burgemeester zou hanteren vanwege het vertrek van burgemeester Korteland. Donderdag 30 mei jl. was burgemeester Korteland voor de laatste keer voorzitter van de raadsvergadering. Na afloop van die vergadering overhandigde hij de voorzittershamer aan Gert Stam.

Gisteren, 20 juni jl. werd tijdens de vergadering van de gemeenteraad de voorzittershamer door Gert Stam overgedragen aan de heer Bijl.

Overhandiging voorzittershamer in de Raad

Stam overhandigt de hamer aan Bijl