Voel je verantwoordelijk en onderteken het samenlevingscontract!

12724zondag 22 oktober 2006 20:31

De ChristenUnie Meppel organiseert 31 oktober een bijeenkomst waarin allerlei maatschappelijke organisaties uit Meppel een samenlevingscontract ondertekenen. Daarmee beloven zij elkaar trouw als medeburgers van Meppel en spreken zich uit voor een samenleving waarin mensen respect voor elkaar hebben en waarin geweld niet thuishoort.

Naast trouw aan medeburgers, respect en geweldloosheid, bepleiten de ondertekenaars ook dat onderlinge verschillen moeten worden erkend. Er is pas werkelijk sprake van tolerantie als we hartgrondig van mening kunnen verschillen zonder elkaar de mond te snoeren, maar het geeft tegelijk geen pas om opzettelijk elkaars identiteit en overtuigingen te beschimpen.

Kortom! Komt allen en bekrachtig uw mening met een handtekening.

Meer informatie kunt u ontvangen door een mailtje te sturen naar: fractie@meppel.christenunie.nl of door contact op te nemen met Gert Stam tel. 0522-253395. Hier kunt u zich ook aanmelden voor de bijeenkomst op 31 oktober. De locatie voor de ondertekening is het Stadkantoor en begint om 20.00 uur.

Een groot aantal instellingen, politieke partijen, sportverenigingen, kerkgenootschappen hebben reeds een uitnodiging ontvangen om het samenlevingscontract te ondertekenen. Indien u het niet hebt gekregen kunt het samenlevingscontract hier downloaden, ondertekenen en opsturen naar de fractie van de ChristenUnie Meppel.

DOWNLOAD HET SAMENLEVINGSCONTRACT

Reacties op 'Voel je verantwoordelijk en onderteken het samenlevingscontract!'