maandag 23 oktober 2006 14:41

De manier waarop twee managers uit hun functie zijn gezet roept bij de fractie van de ChristenUnie een aantal vragen op.

De ChristenUnie wil van het college weten of het nodig was om vrijwel direct na het informeren van de betrokken personen ook in de pers zo uitvoerig met naam en functie bekend te maken welke stappen door het college zijn gezet.
Verder vraagt de ChristenUnie of beide managers in een eerder stadium meegedeeld is welke kwaliteiten of inzet in de ogen van de algemeen directeur ontbraken. De ChristenUnie vindt dat het college verantwoordelijk is voor de effecten van de gekozen benadering. De ondernemingsraad spreekt over een gevoel van machteloosheid. ‘Het lijkt er dus op dat de gekozen manier verkeerde reacties oproept. Past dat bij goed werkgeverschap?,’ zo vraagt de ChristenUnie zich af. ‘Zijn dit wel de zwakste schakels in het managementteam of ontbrak hier een bepaalde, gewenste volgersmentaliteit? Als dat laatste het geval is, lijkt het erop dat Meppel inmiddels over een eigen Van Nistelrooy-Van Bommel-syndroom beschikt.’

Personeelsbeleid behoort zich volgens de CU-fractie te kenmerken door ‘een juiste mix van daadkracht en zorgvuldigheid. Daadkracht omdat individuele personen geen voordurend obstakel mogen vormen voor het goed functioneren van de ambtelijke organisatie. Zorgvuldigheid omdat iedere werknemer als integer persoon van zijn werkgever een bepaalde mate van loyaliteit mag verwachten.’

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Vraagtekens ChristenUnie bij personeelsbeleid college ‘Van Nistelrooy-Van Bommel-syndroom’'