Cynthia Ortega hoger op de ChristenUnie-lijst

Cyntiadonderdag 15 april 2010 22:53

De kiesvereniging van de ChristenUnie Meppel gaat het congres een voorstel doen om Cynthia Ortega hoger op de kandidatenlijst te plaatsen. Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen is Cynthia Ortega in Meppel geweest. Wij hebben haar leren kennen als een hard werkend en integer kamerlid.

Ook wist zij met deze benadering bruggen te slaan naar de allochtone gemeenschap in Meppel en ongetwijfeld ook in andere plaatsen.
Het zou slecht voor de ChristenUnie zijn als zij in een nieuwe periode dit werk niet kan afronden. Een achtste plaats op de lijst is daarvoor te risicovol.

Cynthia vertegenwoordigd een grote groep
In de geest van de opmerkingen van oud GPV kamerlid Schutte vinden wij het dan ook van belang dat zij de gelegenheid krijgt om de korte tijd dat zij actief is geweest in de kamer met tenminste een periode te kunnen voortzetten.

Bovendien zijn wij van mening dat drie dames van midden dertig bij de eerste zes kandidaten geen goede afspiegeling is van de ChristenUnie. Wij vinden het positief dat Cynthia Ortega als vertegenwoordiging van de allochtone gemeenschap in een wat oudere leeftijdsgroep herkenbaar blijft voor een groot aantal kiezers.

Kortom, genoeg redenen om als congres het besluit te nemen om Cynthia Ortega niet op de 8e plaats te zetten, maar op de 5e plaats.

ChristenUnie Meppel

Cynthia Ortega hoger op de ChristenUnie-lijst.

Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen is Cynthia Ortega in Meppel geweest. Wij hebben haar leren kennen als een hard werkend en integer kamerlid. Het onderwerp integratie pakt zij met haar Integratienota heel goed op. In de plaatselijke krant is in een hoofdartikel de benadering van Cynthia van de integratie als ‘burgerschapsvorming’ de benadering van de toekomst genoemd.

ChristenUnie Meppel.

Reacties op 'Cynthia Ortega hoger op de ChristenUnie-lijst'