Politieke avond in Nijeveen

donderdag 09 februari 2006 00:00

Woensdag 8 februari was ook de ChristenUnie uitgenodigd door de altijd actieve dorpsvereniging van Nijeveen om de politieke avond in “de Schalle” bij te wonen. Tijdens deze avond werd er een lijsttrekkers debat gehouden en was er voor de aanwezigen de mogelijkheid om met de lijsttrekkers van gedachte te wisselen over diverse politieke onderwerpen.

De lijstrekkers van iedere politieke partij kregen elk vijf minuten om een wervend woordje te houden over waar ze voor staan. Na de pauze begon de discussie onder leiding van Ton Henzen, hoofdredacteur van de Meppeler Courant, over verschillende actuele lokale onderwerpen.

Het debat
De zaal wat goed gevuld en de betrokkenheid was groot, tijdens de discussie werd er  onder andere gesproken over de toekomst van de voorzieningen zoals  een tweede sporthal en bibliotheek in Nijeveen en hoe die behouden kunnen blijven.
Een heet hangijzer was de toekomstige verkeersituatie tijdens en na de voltooiing van de wijk Nieuwveenselanden en over veilige verkeersroutes vanuit Nijeveen naar Meppel.
De ChristenUnie is voor een vorm van voorkeursrecht bij de toedeling van nieuwbouwkavels voor jonge starters die al in Nijeveen wonen. Het werd duidelijk dat meerdere partijen die mening deelden.
Natuurlijk passeerde ook de Nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) de revú. Roel Veerman zag door de WMO kansen voor het vrijwilligerswerk en voor de Meppelers om er “Voor Elkaar”te zijn.

Voorschot op de verkiezingen
De mensen die de avond bijwoonden waren zeer positief over de besproken onderwerpen, en voelden zich goed geïnformeerd.
Tijdens de discussies mocht Roel Veerman zich tot een van de sterkeren van debat  rekenen en meermaals werd hem een spontaan applaus uitgereikt.
Laten we hopen dat deze avond een goed voorschot was op  de rest van de verkiezingstijd, en het zou zeker mooi zijn als de betrokkenheid van de inwoners uit de stad Meppel net zo groot is tijden het laatste lijsttrekkers debat.

Reacties op 'Politieke avond in Nijeveen'