Kort verslag van de ledenvergadering gehouden op 25 april 2006

dinsdag 02 mei 2006 13:43

In zijn openingswoord bedankte de voorzitter Wiebrand Brandsema alle mensen die betrokken waren bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Er waren 20 mensen aanwezig om die dank in ontvangst te nemen. Helaas dat het positieve verkiezingsresultaat niet omgezet kon worden in voortzetting van het wethouderschap van Rinus Scholtus.

Daarna kwamen de officiële stukken aan bod: notulen, jaarverslag van secretaris en penningmeester, verslag van de kascontrole en de aangepaste begroting voor 2006. Waar dat nodig was werden vragen gesteld en opmerkingen gemaakt.

Vanwege het aanstaande vertrek van Adriaan den Broeder had het bestuur Jan Okko Dijkstra voorgesteld als zijn opvolger. Tijdens de vergadering werd ook meegedeeld dat Jaap Knot als penningmeester zal vertrekken. Een oproep van Wiebrand om mee te denken over geschikte kandidaten werd staande de vergadering gehonoreerd. Gerben van Noort stelde zich beschikbaar als penningmeester. De vergadering ging met beide kandidaten accoord.

Roel Veerman spreekt de leden toe

Na de pauze deed Roel Veerman uitgebreid verslag van de gemeenteraadsverkiezingen en de daarop volgende collegevorming. Enkele vragen werden beantwoord.

Vervolgens kreeg scheidend fractievoorzitter Wicher Noppers het woord. Zijn vrouw Joke werd door hem in de bloemen gezet als dank voor de steun, ook in de heel praktische zaken, in de afgelopen tijd, want politicus ben je nooit alleen. Daarnaast was er een speciaal woord van dank voor Rinus en Roel.

Rinus Scholtus wordt bedankt voor zijn inzet door het bestuur

Ook Rinus, als scheidend wethouder, memoreerde zijn politieke loopbaan. Hij stond ondermeer stil bij het moment dat Gerben van Noort kwam vragen of hij eventueel beschikbaar was voor het wethouderschap. Wat op dat moment weinig realistisch leek, bleek korte tijd later toch werkelijkheid te worden.

Vervolgens werden Wicher en Rinus met bloemen, kado en applaus bedankt voor hun politieke bijdrage in de afgelopen jaren in de Meppeler politiek.

Tijdens de rondvraag werd de dank nog eens onderstreept door de heer Treep die in zijn omgeving veel waardering meemaakt voor ChristenUnie en de wijze waarop Rinus in de afgelopen jaren het wethouderschap heeft ingevuld.

De vergadering werd door Wiebrand met dankgebed gesloten.

Naborrelen met de vereniging

Tot slot was er gelegenheid om onder het genot van een drankje en heerlijke hapjes afscheid te nemen van Rinus en Wicher. Ondanks het geringe aantal aanwezigen werd er uitgebreid gebruik gemaakt van de geboden gelegenheid. De laatsten vetrokken rond 11 uur.

We kunnen terugzien op een avond waarin de dank aan God de boventoon voerde.

Reacties op 'Kort verslag van de ledenvergadering gehouden op 25 april 2006'