PvdA praat niet over akkoord

donderdag 11 mei 2006 21:09

De Partij van de Arbeid heeft het verzoek ingediend om donderdagavond in de raad de bespreking van het coalitieakkoord uit te stellen.

Door het ontbreken van de complete verslaglegging van de diverse coalitieonderhandelingen stelt de fractie van de PvdA voor om het punt coalitieakkoord van de agenda te halen. Zelfs van de laatste bespreking die de eigen PvdA-onderhandelaars hebben gevoerd is geen verslag.
Van de overige besprekingen die later volgden ontbreken de verslagen eveneens. De fracties van de ChristenUnie en GroenLinks zijn in het geheel niet op de hoogte van wat tijdens de onderhandelingen is besproken. Wat ook ontbreekt is de doorrekening van de plannen die in het coalitieakkoord zijn beschreven.

Onder de gegeven omstandigheden wil de PvdA haar mening niet geven. De fractie heeft de griffie erop gewezen dat alle stukken voor een vergadering tenminste acht werkdagen van te voren beschikbaar dienen te zijn. Ook nu is dat niet het geval.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'PvdA praat niet over akkoord'