Coalitieakkoord donderdagavond in gemeenteraad

woensdag 10 mei 2006 08:12

De raadsfracties buigen zich morgenavond (Stadhuis, 19.30 uur) over het Coalitieakkoord dat Sterk Meppel is overeengekomen met VVD en CDA. Wonen, werken en welzijn staan de komende vier jaar centraal.

Het college van links naar rechts: Mark Boumans (VVD), burgemeester Jan Westmaas, Ko Scheele (CDA) en Egbert van Dijk (SteM). (Foto: Gerard van Velzel).

In internettaal is het motto vertaald in 3w.meppel.nl. Minder regels, maar de regels die er zijn, zoals op het gebied van veiligheid, moeten strikt worden nageleefd. De coalitie pleit voor meer toezichthouders met bekeurende bevoegdheden. De Koedijkslanden en de Watertorenbuurt worden opgeknapt en krijgen een door de buurt zelf te beheren budget.

Er is gekozen voor zes speerpunten, waaronder armoedebeleid, werkgelegenheid, wijkgericht werken, toerisme en recreatie, veiligheid en handhaving.

Er wordt gestreefd naar een daling van het aantal mensen dat is aangewezen op extra voorzieningen. Alles moet uit de kast worden gehaald om armoede in Meppel tegen te gaan. Daarbij wordt aan collectieve maatregelen gedacht, zoals medewerking aan de voedselbank en het invoeren van een Meppeler Kortingpas, maar ook aan individuele maatregelen, zoals cursussen en scholing voor minima, reïntegratieprojecten en schuldsanering.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Coalitieakkoord donderdagavond in gemeenteraad'