Rinus Scholtus voorzitter Welzijn Meppel Westerveld

rinus_1.jpgmaandag 21 januari 2008 21:46

Rinus Scholtus, oud-wethouder van de gemeente Meppel, wordt voorzitter van de nieuwe Stichting Welzijn Meppel Westerveld. De welzijnsorganisaties uit Meppel en Westerveld zijn onlangs gefuseerd.

De nieuwe stichting Welzijn Meppel Westerveld (WMW) heeft gekozen voor een andere structuur. Er wordt een Raad van Toezicht ingesteld met een directeur/bestuurder.

De besturen van Stichting Welzijn Westerveld en Stichting Welzijn Meppel hebben besloten tot een fusie. Het besluit tot fusie is genomen om schaalvergroting en kwaliteitsverbetering te bewerkstelligen, zodat de positie van het welzijnswerk in dit deel van Zuidwest Drenthe wordt verstevigd. Deze fusie heeft dan ook geen gedwongen ontslagen tot gevolg. Het algemeen Maatschappelijk Werk in Meppel en Westerveld maakte al deel uit van de organisatie, die ruim zeventig personen telt.

De uitvoering van het welzijnswerk blijft lokaal en speelt in op de vragen vanuit de samenleving. Stichting Welzijn Meppel en Stichting Welzijn Westerveld hebben een stappenplan gemaakt om te komen tot een hechte samenwerkingsvorm gebaseerd op versteviging en verankering van het welzijnswerk in de gemeenten Westerveld en Meppel.

Welzijn Meppel Westerveld is een professionele instelling en zet zich in om alle burgers van Meppel en Westerveld zo zelfstandig mogelijk deel te laten nemen aan de samenleving, waarbij de participatie het sleutelbegrip is. Welzijn Meppel Westerveld is aanwezig in wijken, buurten, dorpen en kernen en werkt samen met burgers aan verbetering en eventueel verandering in de sociale samenhang.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Rinus Scholtus voorzitter Welzijn Meppel Westerveld'