080320_anita_verkeermaandag 09 januari 2012 22:53

Iedereen die regelmatig in het centrum van Meppel komt weet inmiddels dat de verkeerssituatie gewijzigd is. Echter, lang niet iedereen is blij met deze verandering. De zebrapaden zijn weg en door het gelijkwaardig maken van de kruisingen (Grote Oever/Kruisstraat en Hoofdstraat/Brouwerstraat) is de duidelijkheid die er was toen het nog voorrangskruisingen waren, verdwenen.

Voetgangers steken gewoon over alsof de zebrapaden er nog steeds zijn, wellicht mede als gevolg van het feit dat de bestrating op de kruising Hoofdstraat/Brouwerstraat er uitziet als een voortzetting van het voetgangersgebied. Men kan het standpunt innemen van het feit dat er (nog) geen ongelukken zijn gebeurd en dat de kruisingen veilig zijn, maar de Christen Unie (die al langer aandacht vraagt voor deze ongewenste verkeerssituatie en dit in 2010 al aan de orde stelde in haar verkiezingsprogramma) vindt het uitblijven van ongelukken, geen goede maatstaf voor de veiligheid.

De nieuwe situatie wordt door veel mensen als onveilig ervaren. Nu steeds meer burgers hun zorgen over de verkeerssituatie in het centrum aan de gemeenteraad melden, wil de Christen Unie de inwoners van Meppel de mogelijkheid geven om met de gemeenteraadsfractie in gesprek te gaan. Daarom organiseert de fractie van de Christen Unie in Meppel een open fractievergadering over de verkeerssituatie in het centrum van Meppel. Iedereen is welkom.
Deze bijeenkomst zal gehouden worden op dinsdag 17 januari 2012 en begint om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur)  in het gemeentehuis van Meppel.

Reacties op 'Open fractievergadering Christen Unie over verkeerssituatie in centrum van Meppel'