Help de acute verloskundige zorg in Meppel!

86354donderdag 26 januari 2012 15:07

De Kring Verloskundigen in Meppel is zeer bezorgd dat de acute verloskundige zorg uit Meppel verdwijnt naar Zwolle. Er zijn signalen dat op korte termijn hierover een besluit wordt genomen en dat verloskundigen en ziekenhuis er niet uit lijken te komen. Bij sluiting van acute verloskundige zorg is in Meppel de nodige zorg niet altijd beschikbaar.

Thuisbevallingen zijn dan niet in alle gevallen verantwoord. De fractie van de ChristenUnie - en gelukkig de hele gemeenteraad - staat voor kwalitatief goede basiszorg in de regio. Hiervoor is behoud van een volwaardig ziekenhuis inclusief acute verloskundige zorg in Meppel van essentieel belang.
Als gemeenteraad spreken we ons uit vóór behoud van acute verloskundige zorg in Meppel door middel van een raadsbrede motie.

Ook u kunt uw steentje daaraan bijdragen. Bianca Mars is met een petitie gestart: http://petities.nl/petitie/afdeling-acute-verloskunde-meppel-moet-blijven. Dat is een goede zaak! Onze fractie doet een beroep op u om de petitie te ondertekenen en zo als samenleving blijk te geven van het belang van acute verloskundige zorg in Meppel.

Met vriendelijke groet,

Gert Stam