Verongelukte Arne Booij in raad herdacht

donderdag 30 november 2006 15:11

Burgemeester Jan Westmaas heeft donderdagavond aan het begin van de raadsvergadering Arne Booij herdacht. Hij is de zoon van Jan en Ina Booij. Zij is duo-raadslid voor de fractie van de ChristenUnie.

Arne Booij verongelukte zaterdagmiddag op 21-jarige leeftijd in de gemeente Hardenberg. `Een bericht als dat van zaterdag raakt ons als raad ook in het hart. Juist omdat het bericht zo dichtbij komt en een gezicht krijgt in een gezin dat we uit de politieke kring kennen.'
Burgemeester Westmaas en wethouder Ko Scheele woonden donderdagmiddag de uitvaartdienst bij in de Opstandingskerk. Daar werden volgens de burgemeester eerlijke, duidelijke en heldere woorden gesproken over Arne, over zijn leven en over de momenten voorafgaande aan het tijdstip waarop het noodlot toesloeg. De burgemeester zei dat hij onder de indruk was van de woorden, waarin `de keuzes in het leven helder werden verwoord als keuzes die mensen kunnen en mogen maken.'

De raad herdacht Arne Booij met enige momenten van stilte.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Verongelukte Arne Booij in raad herdacht'