Vastgoed gemeente Meppel 'taaie materie'

zaterdag 20 februari 2010 11:46

Meppel - De gemeenteraad heeft een geweldige kluif aan het accommodatiebeleid van het college van B en W. Het gaat daarbij om eigendom en beheer van gemeentelijke gebouwen. 'Taaie materie,' aldus Roel Veerman (ChristenUnie).

De raadsfracties konden het niet over eens worden of het college nu wel of niet de maatschappelijke effecten van het accommodatiebeleid goed in kaart heeft gebracht. De gemeente heeft gebouwen in eigendom voor onderwijs, welzijn, zorg, sport, cultuur en recreatie. Het is de bedoeling dat beheer en exploitatie zoveel mogelijk bij maatschappelijke organisaties worden neergelegd. 'Alles afstoten,' bracht Roelof Pieter Koning (VVD) de discussie tot de kern terug.

Multifunctioneel gebruik van gebouwen moet leiden tot een bezuiniging van 100.000 euro in 2011. Om de bezettingsgraad te verhogen ziet Sterk Meppel kansen om in de wijken meer activiteiten voor ouderen op te zetten, opperde Myriam Jansen. Omdat de besparing van een ton per 1 januari 2011 gerealiseerd moet zijn, wil de VVD van wethouder Ko Scheele voor de volgende raadsvergadering bezuinigingsvoorstellen.

bron: www.meppelercourant.nl

Reacties op 'Vastgoed gemeente Meppel 'taaie materie''