Een sfeerimpressie van de debatavond in Nijmeijer

nijmeijer 2woensdag 01 maart 2006 00:00

Pittige uitspraken maken de sfeer er niet beter op

Een memorabele avond voor politiek Meppel zo vlak voor de verkiezingen. Met de verkiezingen voor de deur wordt de toonzetting harder en grimmiger. Dat resulteert in een aantal pittige uitspraken. Zo beschuldigt GroenLinks STEM van volksverlakkerij 'Ze doen net alsof de asfaltcentrale er niet komt'.

De PvdA vindt de VVD een a-sociale partij.  De aanval van de VVD op de OZB wordt door verschillende partijen gehekeld. 'Hoe kunnen we de burger laten kiezen als we geen instrument hebben om ons beleid te betalen. Door het OZB-instrument af te pakken, wordt de gemeente vrijheid en zelfstandigheid ontnomen om bijvoorbeeld extra in te zetten op zorg of onderwijs.' bracht onze fractieleider Roel Veerman in.

Ook Stad en Esch was uiteraard een punt van discussie. Uit de diverse meningen bleek dat de discussie rond Stad en Esch nog lang niet is afgesloten. Wordt vervolgd.

Reacties op 'Een sfeerimpressie van de debatavond in Nijmeijer'